Dopis, kterým Tarja dostala vyhazov
Drahá Tarjo, Je čas vybrat který příběh o Nightwish zde končí a který bude pokračovat dál. Pracovali jsme na tomto díle 9 let a nejsme připraveni to vzdát. Nightwish je životní dráha, něco pro co se dá žít. Jsme si jistí, že to nemůžeme nechat být.
Stejně tak si jsme jistí, že už do do toho nemůžeme jít dále s tebou a Marcelem. V průběhu minulého roku se stalo něco smutného, co zůstává v mé hlavě každý den, ráno i večer. Tvůj postoj a přesvědčení skončit s Nightwish. To jsou věci, o kterých jsem nikdy nevěřil, že je uvidím mezi svými drahými přáteli. Lidé, kteří mezi sebou rok nemluví, nemohou zůstat v jedné kapele.
Zapojili jsme se do průmyslu kde obchodní stránka věci je nutným zlem a starostí po celou dobu. Jsme také kapelou, která vždy dělala muziku od srdce, pro přátelství a pro muziku samotnou. Duševní odkaz měl být vždy důležitější než peníze. Nightwish je skupina, jsou to emoce.
Obchod, peníze a věci, které nemají s s emocemi nic společného se pro tebe bohužel staly důležitějšími. Cítíš se, že jsi se, a svou hudební kariéru obětovala Nightwish, ale necítíš, co Nightwish dalo tobě.
Tento postoj se mi jasně ukázal ve dvou věcech, které jsi mi řekla na letišti v Torontu: "Já už Nightwish nepotřebuji" a "Pamatuj si Tuomasi, mohla bych kapelu opustit kdykoliv, varuji tě jen den předem."
Jednoduše již nemůžu psát další písně, abys je zpívala.
Říkala sis že jsi jen "hostující zpěvačka" v Nightwish. Nyní hostování končí a my budeme pokračovat s novou zpěvačkou. Buď si jistá, že pro nás je to stejné oživení jako pro tebe. Všichni jsme to tak cítili příliš dlouho.
Říkala jsi nám, že je jedno co, příští album Nightwish bude tvé poslední. My všichni chceme pokračovat tak dlouho - dokud plameny hoří. Takže, nemám smysl pokračovat s tebou v tvorbě příštího alba, kteréhokoliv.
Čtyři z nás přemýšleli nad touto situací nesčetněkrát a shodli jsme se, že toto je řešení, které chceme. Tak jsme to udělali. V prosinci 2004, v Německu jsi řekla, že už nikdy nepojedeš na tour delší jak dva týdny. Také jsi řekla, že můžeme zapomenout na U.S.A. a Austrálii protože výdělky a místa konání jsou příliš malá.
V jednom rozhovoru jsem přemýšlel jestli odchod Tarji bude znamenat konec kapely. Chápu, že lidé přemýšlí stejně. Ať už kdokoliv říká cokoliv, Nightwish je odrazem mé duše a já to nemůžu nechat být kvůli jedné osobě. Osobě která se soustředí na svou kreativitu víc než na cokoliv jiného, osobě pro kterou železo je víc než důl...
Akceptovali jsme a cítili stejně všechno, kromě chamtivosti, podceňovaní fanoušků a porušování slibů. Pět z nás souhlasilo, že Nightish je na prvním místě ve všem, co budeme dělat v letech 2004 - 2005. Pro tebe však bylo hodně věcí důležitějších. Konečným příkladem byla totálně vyprodaná show v Oslu, kterou jsi chtěla zrušit, protože jsi potřebovala cvičit na svůj sólový koncert, být s přáteli a jít do kina. Toto byla Marcelova slova ve vysvětlení zrušení koncertu. Budiž to jen jedním příkladem za mnoho dalších. Nemohl jsem se dívat na takové sobectví a odmítání našich fanoušků.
Nightwish je životní dráha a práce s mnoha závazky. Mezi námi i k fanouškům. S tebou tyto závazky nezvládneme.
Ani v hloubi nás nevíme, které z tvých já, nás dovedlo k tomuto závěru. Marcelo tě nějak změnil z milé dívky na primadonu, která neví co si dřív vzít. Jsi si příliš jistá svou nenahraditelností a postavením.
Je zřejmé, že svým stresem a trápením jsi vinila nás čtyři. A myslíš si, že jsme tě nerespektovali, nebo neposlouchali. Věř nám, chovali jsme tobě největší respekt jako k úžasné zpěvačce stejně jako ke kamarádce. A velmi brzy během pár minulých let se plány děly pod tvou taktovkou. Ty jsi byla vždy jediná, kdo chtěl víc peněz za show. Tento postoj "náhrady a víc peněz za vše" je důvodem, proč jsme tak moc zklamaní!
Moc si přejeme abys odteď poslouchala své srdce namísto Marcela. Kulturní rozdíly, kombinované s chamtivostí, přizpůsobováním a láskou jsou nebezpečná kombinace. Přestaň sama sebe ubíjet.
Toto rozhodnutí není nic, na co bychom byli zvlášť hrdí, ale nedala jsi nám šanci. Propast mezi námi je příliš široká. A toto rozhodnutí jsme učinili jednohlasně. Jsme dál, tam kde se věci nedají urovnat jen slovy.
Vše nejlepší pro tvůj příští život a kariéru.
Tuomas
Emppu Jukka Marco
Ps. Toto je otevřený dopis pro všechny.
Komentáře
Přehled komentářů
Zdravím všechny fanoušky Nightwish i Tarji...Od odchodu Tarji se Nightwish změnil už to není co to bývalo a je to tím že tam chybí Tarjin operní zpěv,který má nádhernou barvu...Jejich nová zpěvačka určitě není špatná některé písničky se mi líbí,ale naživo některé koncerty jsou vážně hrůza...laik by si toho nevšiml,ale ti co mají hudební nadání těm musí naskakovat husí kůže jak je to kolikrát falešně...myslím že kdyby nebyl Marco v kapele tak Nightwish jde do kytek...Jsem docela i ráda že Tarja už není v Nightwish sice mi chybí v té skupině její hlas,ale její sólová dráha je daleko lepší líbí se mi 2x více tam konečně mohla pořádně ukázat kdo vlastně je...prosím a neodsuzujte některé lidi prostě tohle je jejich názor ať už kladný nebo záporný...
AHOJ VSICHNI
(TONY, 6. 5. 2012 1:41)VSECHNY FANOUSKY ZDRAVIM.ANO JAK TO TADY CTU TAK NEKTERI MATE PRAVDU,ALE JEN SI VEMTE PRIKLAD TREBE CITRON Z LADOU KRIZKEM A PO NEKOM TAKOVYM SE TO MUSI PREDELAT A PAK TO ZNI JINAC NEZ JSME ZVYLI .A TO JE TAKE Z TARJOU ONA JE OPERNI ZPEVACKA A PO TAKOVE SE ZPIVA NEJHUR!!!!A MUSI SE TO ZMENIT I TROCHU STYL .ALE I TAK SI HOLKA VEDE SUPER!!!!NEZNAL JSEM TU SKUPINU JEN TAK JSEM NA NI NARAZIL A HRAJOU SUPER HUDBU JAK Z TARJOU HRALI I Z ANETOU A MUJ NAZOR JE ZE JSEM SI TU KAPELU OBLIBIL .DIK AHOJ
aa
(gawain, 1. 5. 2012 15:03)
pochopte už konečně, že Anette NEMÁ být náhrada za Tarju. kapela se posunula dál, to by se zpěvačkou stejnýho typu nikdy nemohla.
ano, je to jiná hudba, jinej přístup, jiná zpěvačka...ale nic lepšího Tuomas nemohl udělat!
Anette a Tarja se nedají porovnávat, jsou obě od základu jiný. obě poslední alba jsou podle mě super. a včerejší show v praze byla naprosto bombastická...
tak se smiřte s tím, že Nightwish jsou jiní, než bejvali. jejich přínos do světový hudby jim nikdy nikdo neodepře, na Tarju se nikdy nezapomene a kluci budou vždycky výborní muzikanti. kdo na ně zanevřel jen kvůli přirozenýmu vývoji kapely pro mě neni fanoušek..
ps. líbí se mi názor uživatele hmm: Je to jak kdyz se rozvedou rodice :-) jste pak rozmazlovany z obou stran.
aa
(gawain, 1. 5. 2012 15:02)
pochopte už konečně, že Anette NEMÁ být náhrada za Tarju. kapela se posunula dál, to by se zpěvačkou stejnýho typu nikdy nemohla.
ano, je to jiná hudba, jinej přístup, jiná zpěvačka...ale nic lepšího Tuomas nemohl udělat!
Anette a Tarja se nedají porovnávat, jsou obě od základu jiný. obě poslední alba jsou podle mě super. a včerejší show v praze byla naprosto bombastická...
tak se smiřte s tím, že Nightwish jsou jiní, než bejvali. jejich přínos do světový hudby jim nikdy nikdo neodepře, na Tarju se nikdy nezapomene a kluci budou vždycky výborní muzikanti. kdo na ně zanevřel jen kvůli přirozenýmu vývoji kapely pro mě neni fanoušek..
ps. líbí se mi názor uživatele hmm: Je to jak kdyz se rozvedou rodice :-) jste pak rozmazlovany z obou stran.
neni to ono
(ehm, 15. 1. 2012 22:47)Bohuzel,pride mi ze od odchodu Tarji to uz prestavaji byt Nightwish jak byvali,at uz slozenim(coz je zrejme) tak stylem hudby,kdyz jsem si poprve poslechl album Imagenaerium,tak jsem se zhrozil...to uz nejsou Nightewish :(,nicmene porad je nezatracuji,porad jsou to uzasni hudebnici...;)
neni to ono
(ehm, 15. 1. 2012 22:43)Bohuzel,pride mi ze od odchodu Tarji to uz prestavaji byt Nightwish jak byvali,at uz slozenim(coz je zrejme) tak stylem hudby,kdyz jsem si poprve poslechl album Imagenaerium,tak jsem se zhrozil...to uz nejsou Nightewish :(,nicmene porad je nezatracuji,porad jsou to uzasni hudebnici...;)
jsu klidny :-))
(hmm, 15. 1. 2012 11:36)Kdo si poslech CD imaginaerum, tak se nemusi bat o nightwish. Pro me obrovska pecka. Je to jak kdyz se rozvedou rodice :-) jste pak rozmazlovany z obou stran.
Nightwish = dokonalost... (Teď už ne)
(Leonne, 7. 3. 2011 12:04)
Je to smutné... ale Anette nikdy nemůže Tarju zastoupit. Nikdy. Tarja byla součást Nightwish. Nevím kolik pravdy je na tom, že Tarja chtěla pouze peníze a neměla žádnou úctu k fanouškům...(to ví jen ona)...
Ovšem myslím, že když ji vyhodili, pořádně si tím u fanoušků zavařili. Pro mě znamená odchod Tarji konec Nightwish. Na této hudbě jsem vyrůstala, ale CD Dark Passion Play se mi nelíbí. Nemá tu správnou jiskru a také postrádám silný a nádherný Tarjin hlas. Je to prostě "konec jedné éry".... a je to tragický konec.
Toť můj názor
Re: Nightwish = dokonalost... (Teď už ne)
(Dan, 5. 1. 2012 12:04)mě se třeba Nightwish nelíbili ani s Tarjou (až na pár vyjímek) a vždy mi připadala jako pipina.. S Anette je to stejné - pár písniček ujde, ale jinak mě to moc nebere. Zkus si najít jiné metalové kapely i třeba s dívčím zpěvem.. je toho hromada!
Re: Nightwish = dokonalost... (Teď už ne)
(Roman, 10. 1. 2012 17:56)souhlasím s Vámi bez Tarji už to není ono a nikdy nebude, když Tarju vyhodili z kapely říkal jsem si že Tarje je nezamněnitelná měl jsem pravdu a když už poslouchám Nightwish tak jen po Once
(Barys, 2. 2. 2010 16:12)
(Martin, 4. 8. 2011 17:44)Možná to zakončil debilně, ale má pravdu. Odsuzujete člověka aniž by jste o něm něco věděli. Blbce z vás nedělá, blbci jste vy. A barys, odspusť si ty kecy. Nechci se ho zastávat, jenomže když jsi mu napsal,:,,...zakončíš sdělením, že jsi studoval rétoriku, musíš si buď o lidech,co tohle čtou, myslet, že jsou na hlavu padlí, nebo jsi sám idiot." Je to sice pravda že to neměl takhle zakončit, ale jak jsem zmínil, má pravdu. Já to sice o sobě tvrdit nemůžu že jsem též padlý na hlavu, ale neohraničuji se takovým komentářem. Ty děláš jako kdyby jsi nebyl taky padlý na hlavu. TAKŽE SE VZPAMATUJ TY K....E!!!
Tarju nelze nahradit, ale?
(M4rty5, 22. 6. 2010 0:40)Možná mě budete považovat za schyzofrnika na mrtvé diskusy :D ale nedávno sem narazil na něco co mě velice překvapilo a to tak že velice mile. Když už chtěli NW měnit styl zpěvu ( respektive Tuomas řekl, že druhou Tarju už nechce ) , tak měli sáhnout po řekl bych pravé metalové zpěvačce. U nás v ČR jedna taková je a je sakra dobrá, jenom bohužel dělá metal jen příležitostně a musím říct, že když sem to video co tady uvěřejním viděl poprvé, tak mi doslova spadla huba. Takhle bych si totiž zpěvačku, která nemá Tarjin styl představoval------ Dámy a pánové někteří možná budete překvapeni a hhodně, určitě nechte video plynout ( Kdo zná Arakain možná tuší ): http://www.youtube.com/watch?v=VspL1YpruZo&playnext_from=TL&videos=vpQsM7fBkYk --- a že tahle zpěvačka má s Áčkama sakra šťávy na rozdávání. Sakra proč ona vlastně tohle nedělá normálně.
Re: Tarju nelze nahradit, ale?
(zark, 27. 7. 2011 22:18)Když se nad tím člověk hlouběji zamyslí a dosadí si její hlas třeba k Marcovi do Planet Hell, mohlo by to znít opravdu dobře a Tarja by tak měla důstojného nástupce. Anette má sice charisma a příjemnou povahu, Lucka k tomu má navíc mnohem lepší hlas. Škoda jen, že je to jen divoká fantazie :-)
Nightwish bez Tarji je jako víno s vodou
(chobot, 18. 7. 2011 13:45)
Já bych nehladal vinu v konkrétní osobě. Prostě z nevinného projektu se stala kapela světového jména, která pořádně rozdmýchala plameny "dohořívajícího" metalu a dala mu nový směr a impuls. Za tím vším je umění CELÉ kapely. Pravdou ale je, že z výborně zpívající, i když "tuctové" holky (omlouvám se za toto označení, nemyslím to vůbec hanlivě!!!!) se vyloupla postupem času (jak hvězda NIGHTWISH stoupala vzhůru) charismatická, dobře vypadající, Tarja, která jak to ostatně u kapel bývá, na sebe strhávala pozornost. A je pravdou, že jediná holka v mužské kapele nemůže nepůsobit problémy, zvláště když se potom ještě nakonec vdá, bylo logickým vyústěním odchod Tarji. Bohužel. Nadruhou stranu, kapela zažila obrovský vzestup, oslovila mnoho fanoušků, ukazála, že metal není mrtev, že se může vyvýjet a žít a za to to přece stálo. Možná by bylo daleko horší, kdyby kapela nakonec postupně vyzněla do ztracena. Dnes sice Nightwish hraje, ale ztratil mnoho posluchačů, ono opravdu ať chceme nebo ne, hodně záleží kdo drží mikrofon. Ale stejně tak záleží kdo píše muziku, zde je rovnítko. Takže podle mého je Nightwish zhruba půlka, ta druhá prostě chybí.
Díky i tak za výborná alba Oceanborn a Wishmaster. A neřešme kdo je čím vinen. Každý nějak.
Trapný komentář :)
(Martin, 18. 7. 2011 9:13)Na druhou stranu jim ale do toho nechci moc kecat je to jejich rozhodnutí a navíc ani skutečně nevím jak to tam bylo tohle je jen přibližně asi jak by to asi bylo. Ale to jsou jen prostě doměnky.
Souhlas
(Martin, 13. 7. 2011 4:18)A ještě něco naprosto souhlasím s Georg606, ky´terý to tu napsal 20. 12. 2007.
Srabářství, Reinkarnace hitů, kdo ví co v tom bylo
(Mar4tin, 13. 7. 2011 3:07)Podle mě je to 60 procent viny tuomase na 40 viny tarji. Tuomas jako správný chlap jí to měl říst do očí a ne ji to tak dodat v dopisu a ještě ji říct ať si ho na druhý den přečte.V tomhle ohledu to je s..č. Tarja to měla zas uskromnit a nepřehánět to tak, hudba se má dělat od srdce a ne pro komerci a pro prachy. Na druhou stranu ale i metalová kapela z něčeho musí žít to si tuomas neuvědomil kdyby on byl bezchybný každý přece dělá chyby, a on to v tom dopisu napsal, jako kdyby je nedělal. Prostě záviděl že tarja má chlapa. Kdo ví třeba ji její starý změnil k tomu špatnému ale každý člověk se změní po svatbě. A tarja to třeba nemyslela tak zle. Ale tuomas si prostě řekl: ,,má chlapa skoncuju to sní najdu si jinou zpěvačku a v....u se na tarju. Udělal s ní fajnovku tak proč se dál trápit." Možná teď výše nade mnou budou komentáře typ jsi obyčjený k....t hochu, ty jsi ale p..a,. Ale to je prostě můj názor. Tuomas si to prostě p....l a ta antte co zpívá ty tarjiny písně nevyzvpívá ty výšky a dělá z toho pop. Když je ten toumas tak zatraceně chytrý tak ať hrajou nové písně a na tarjiny ať zapomenou bo to je hnus. Tuomas sice psal texty ale byla to tarja kdo je zpíval tak ať Nightwish zpívájí svoje nové písně a Tarjiny písně nechají být. Už radši poslouchám ty tarjiny nové skladby co zpívá a od nightwishe si jenom pouštím staré písně s tarjou.
no pěkně
(Franta, 9. 7. 2011 15:32)Myslím si že ten dopis mluví pravdu. i když tarja byla úžasná, a pořád je, ale chamtivost není dobrá
reinkarnace starých písniček
(Tom, 24. 12. 2010 13:50)Kdyz jsem si tak jednou na youtube poustel End of an Era, a pritom klikl na odkaz na Tarjini písničky přespívané Anette, byl jsem docela zvědavý. Amaranth, bye bye beautiful a Islander se mi líbily ale starší písničky které stále poslouchám jsou stokrát lepší. A tak jsem po chvíli váháni zapnul Wishmastera, Nemo, Dark chest of Wonders a další písničky prespívané od Anette. A já se zděsil. Ta ženská se tam dostala jen díky protekci Tuomase( zkuste si o tom neco tjistit). Anette vůbec neumí zpívat tvrdší muziku. Její hlas se stále dřží jednoho rytmu a přechody z hlubšiho hlasu až nahoru jsou katastrofální. Na živé koncerty Anette se ani nemá cenu koukat. Krákorá jako stará vrána a navíc ji ještě musí pomáhat Marco aby treba z písničky Wish I had an Angel neudelala popovou. Proste des proto uz jsem nekolik let verný starým písnickám s Tarjou a Koncertu End of An Era. A kdo neverí následujícímu textu at se podívá stré koncerty s Tarjou a pak na Anette. Hone stesti. Old Nightwish forever
Re: reinkarnace starých písniček
(Venca, 26. 12. 2010 14:06)Já si jednou ze zvědavosti pustil Ever dream s Anette.Že se Tarje nemůže rovnat bylo si myslím jasný od začátku,kdy vlezla do NW,ale tohle bylo dost i na otrlý povahy.S jejím hlasem by mohla tak možná zpívat nějaký hospodský karaoke.Anette srazila NW mezi sotva průměrný kapely.Ti chlapi by si měli uvědomit,že to byl hlas Tarjy,co je dělalo tak výjmečnými.

Tarja solo
(Danka, 10. 5. 2012 10:41)